Någonstans har man i all fall kommit om man vet vad man behöver

Idag just nu så mår jag så himla bra. Får vara ledig under min absoluta favorit årstid. Vädret är långt bättre än vad det varit under sommaren, känns som en riktig vinst! Det är en hel vecka sedan jag jobbade nu, är van att det är det jag gör mest men just nu så har jag gjort mig förtjänt av en ledig period efter timmar av övertid och engagemang långt utanför arbetstid. Utöver det omger jag mig av människor som jag trivs med. En del extremt olika mig, andra tänker på liknande sätt och en del andra lär mig massor.

Sen att åter vara hundägare efter flera år utan vovve är stort! Jag känner mig mer som jag nu när Kanaya är tillbaka, det jag möjligen behöver är att få börja träna mer på riktigt, hennes personlighet gör att det inte känns lika tvingat. Hon uppför sig på alla sätt ypperligt även  om hon börjat se lite spöken och även tuggat i sig en del mer dyrbara saker. Idag måste jag till exempel resa på mig för att byta kanal på tvn, de plastrester som var kvar av fjärren var inte användbara till någonting. Min föredetta svärmor saknar en del skor och ungarna får skylla sig själv om de slänger små gosedjur på golvet. Hon skulle aldrig ta något som inte ramlat ner på golvet.

Skrev tidigare om min separation. Det är sant, jag är inte längre sambo. Det är alltid sorgligt när det inte blev som man har tänkt sig. Men när blir det någonsin det? Jag gör det bästa av situationen och vi försöker umgås ändå när vi kan och har i mångt och mycket trevligare nu än när vi bodde ihop. Jag var knappast en rolig tjej när jag la allt krut på att jobba och sen kom hem irriterad över att ingen gjort något hemma. Idag är jag glad, för det mesta, ungefär som de flesta...

Så jag mår bra!

Permalink [ALLA DAGAR SOM KOM OCH GICK] Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kicki

Det låter bra tjejen, att du är på G igen. Hur blev det med förkylningen? Kanske slapp du att den bröt ut.

När tränar vi igen?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback