Dalaturism

Känner ofta att jag borde veta mer om Dalarna då jag i dagsläget faktiskt är en kulla. Så jag och Lisa tog hennes bil till Säter för att hälsa på Sofie på turistbyrån för att förkovra oss i lite Dalakultur. Det kanske inte blev så mycket prat om turism och kultur som man kan tro. ;)

Vi fick en kopp kaffe och fick se både Sofies kontor och turistbyrån. Det blev hur som helst en trevlig eftermiddag och jag och Lisa tog en liten sväng i Säter med. Även om det inte är något shoppingparadis så är det en otroligt mysig stad med deras byggnader På många sätt så är den betydligt gulligare än Hedemora. Dagens grådis gör i och för sig att vilken stad som helst blir trist!




Kan tänka mig att jobbet på en turistbyrå inte är så spännande på vinterhalvåret men måste vara riktigt kul på sommaren. Personligen har jag aldrig riktigt fastnat för dalahästen som så många näst intill samlar på. Idag hittade jag flera lite modernare varianter av den som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att ha här hemma. Nå väl kommer inte lägga mina sista kronor på någon trähäst!

Permalink [ALLA DAGAR SOM KOM OCH GICK] Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback