Sentimental idag

Nu är det städat hemma hos mig, inte pendantiskt men ändå bra mycket bättre än det varit under de två veckor jag dragits med diverse sjukdomar. Det har varit en sådan mysig dag och jag har varit sentimental och lyssnat på gammal musik och drömt mig tillbaka till olika perioder i mitt liv. Har så mycket bra minnen, det har väl förstås alla men jag känner mig ibland extra väl lottad. :) (Märk väl att ibland känner jag mig exakt tvärtom!)

En stor del till att jag blir sentimental är att jag nu gått in i något som jag tror om några år kommer att definieras som ännu en ny fas. Jag har separerat och fått ett nytt jobb. Det är ofta vid de tillfällena som man omvärderar det som redan varit.

Dessutom så har en extremt viktig tid i mitt liv varit den då jag arbetat vid Kvarnsvedens marknadsavdelning och igår var vi på deras sista julfest. Den är nu upplöst och en omorgansation är ett faktum. När jag tittar runt på de som betytt så mycket för mig så inser jag att det är just människorna och inte jobbet i sig som gjorde den tiden till det den var, den bästa! Min förhoppning är att kontakten ska fortsätta men det är så ofta man är helt säker på att man ska göra det och sen går åren och människor bleknar och försvinner in i just minnnena.



Här är en av mina tidigare absolut raraste medarbetare i förberedelse inför julfesten.

Permalink [ALLA DAGAR SOM KOM OCH GICK] Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ullis

Tack så mycket!! Just nu sitter jag här och kikar runt i din blogg och njuter av vackra bilder!!

Postat av: Kicki

Kära nån då, jag trodde att du varit hemma och varit sjuk. Inte arbetet och varit sjuk. Jag ringde inte p.g.a att du tappat rösten, men nu är det tydligen hög tid att slå en signal.

Kram

PS

Stilig ny layout


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback