Luciafirande på allvar

I år så gjorde vi det ordentligt. Lussade alltså! Vi började dagen med att vara ut i skogen med Kanaya, Linda och sonen. Det var en perfekt vinterdag förutom att det saknades en del snö. :S Vi var ute efter att plocka lite pinnar som dekoration till den fest jag kommer att rapportera om den 1a januari.


Sonen och Linda har ännu inte hittat några pinnar



Så småningom tar sonen letandet på allvar.

Efter letandet i skogen så räckte det med Luciafirande för sonen och vi drog med dottern till Hedemora kyrka för en riktigt stämningsfull kväll. Hon är även hon lite tonårsaktig och uppskattade väl inte riktigt detta som jag hade hoppats men inbillar mig att när hon blir äldre ska minnas det som trevliga barndomsminnen. Säkerligen en alldelses för positiv inställning men jag lever gärna i dilerium i det fallet.



Hedemora kyrka´

Kvällen avrundades med lussebullar och pepparkakor med ädelost med nära och kära.



Permalink [ALLA DAGAR SOM KOM OCH GICK] Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback