Leva för att jobba eller jobba för att leva

Det är en jobbig balansgång! Igår var jag på julmiddag med mitt förra jobb som jag en gång i tiden levde helt och hållet för. Det var roligt att träffa alla men jag känner att jag har lämnat det bakom mig och tänker satsa helhjärtat på mitt nya jobb! Igår avslutade jag min andra vecka på nya företaget och som en delutvärdering så har det potential!

När jag bestämde mig för att börja där så valde jag mellan mitt gamla jobb och mitt nya men ser nu att det finns massa anledningar till att jag valde som jag gjorde. Trodde först att jag mest valde utifrån trygghetsaspekten med att det var fast tillsvidare och bättre lön. ;)

Idag ser jag att de stora vinsterna med min nya tjänst är:

  - Tekniskt intressant
  - Jag kommer att få användning av min utbildning
  - Nya vänner/arbetskamrater
  - Får arbeta i Team
  - Möjlighet att återigen få BRINNA för mitt jobb
  - Flexibla arbetstider (även en nackdel)
  - Ny stor och spännande kund
  - Söt dator ;)
  - Möjlighet att lära mig nya affärssystem
  - Kommer att kännas utvecklande i flera år eftersom jag inte KAN någonting! :S
  - Närmare att åka till
  - Kommer att bli botad av min flygrädsla då jag får resa mycket intensivt och allt tyder på att det är genom att utsätta sig för sin fobier är bästa botet.

Detta är bara några fördelar, det finns en del nackdelar med men de tänker jag inte skriva ner för jag tänker inte fokusera på några negativa delar!

Permalink [ALLA DAGAR SOM KOM OCH GICK] Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback